søndag 12. september 2010

Fest, kos og moro

Her er jeg :D i festklærne mine som jeg har fått av bestevenninna mi fra Marokko.


Besøk fra herlige små barn som lagde masse rot og hyl, som hører høytidsdager til. ;D


Godterier hører med i fleng!


Venner fra Egypt sender bilder fra deres feiring ;D


Eid er en gledens dag for hele familien.



Bror Muhammad fra Egypt.



Spiser mat i fellesskap.


Basim Ghozlan holder tale i Rabita moskeen.


Moskeen var så full at folk måtte be ute i bakgården.


Jeg blir så ydmyk når jeg ser muslimer tilber sin Skaper ved å bøye seg.


NRK dekket Eid bønnen og viser alt på nrk1 15/9 kl.23 og nrk 2 16. kl.20.


Alle kler seg i de fineste klærne på festdagen Eid.


Ungommen feiret med bowling og sosialt samvær.
Bildene fra Rabita og bowling tilhører Djamel Selaihi. 

Eid Mobarek!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fine bilder, og så gøy å høre om feiringen! Snakket med gode venner i Tanzania den dagen, og de gledet seg stort til å feire Eid.

Jeg bare lurer på en liten ting. På bildet har du på deg hijab. Var det kun fordi det var en del av festantrekket eller bruker du den fortsatt? Jeg spør fordi første gang jeg kom over denne bloggen var den dagen du fortalte at du hadde bestemt deg for å slutte å bruke den, og jeg er så spent på hvordan dette har gått så langt...?

mvh
Mona

Valgerd sa...

Hei Mona!!
Så hyggelig at du satte pris på bildene og bloggen.
Når det gjelder hijaben er det et litt betent tema. Jeg gikk noen dager uten, men følte meg naken og utilpass. Det ble overveldende med alle reaksjonene i øst og vest og jeg begynte å slite med valget. Jeg bruker den enda, men jobber mot å ta den av. Jeg mener fortsatt at det må være lov å være muslim bra nok uten hijab, men siden jeg ikke "ser" muslim ut, er prisen stor å betale for å bli kastet ut i kulda igjen som ikke-muslim. Om du forstår?

Hyggelig at du stikker innom og leser, beste hilsen meg