onsdag 23. februar 2011

Vinterferie

Denne uka er det vinterferie på Østlandet, og tiden er inne for å kose seg med snø og frisk luft en hel uke i strekk. Jeg, den urnorske vikingen jeg er, har bare holdt meg innendørs og pakket meg inn i pledd i sofakroken. Noen nye bøker og hyggelig besøk har vært mer fristende enn å skrape gammel smøring av skia og legge ut på tur i mer enn ti minus.

Men de norske muslimene fra "Rabitas unge" har gjort det helnorske i vinterferien, nemlig dratt på hyttetur!
De har tatt med seg en gjeng med ungdommer og reist til Enebakk. Her vil ferien fylles av sosialt samvær, friluftsaktiviteter og noe trosopplæring. Jeg syns det er fantastisk at denne gruppen jobber for å gi barn og ungdom et sunt og aktivt fritidstilbud, samtidig som de kombinerer aktivitetene med positiv innflytelse og opplæring i god muslimsk oppførsel.

Jeg gleder meg til å se bildene når de kommer hjem og oppdaterer facebook statusene sine.
Stå på gutta våre, dere er de kommende hverdagsheltene!

1 kommentar:

hossam sa...

Assalamo aleykom søster

Takk for at du støtter oss.

Salam

Hossam
Leder for Rabitas Unge