lørdag 28. mai 2011

Anbefalte bøker om islam

Her er noen fine bøker jeg vil råde deg til å lese om du er interessert i å lære mer om islam. Nei, "valgerds islam for dummies" serien er ikke over, men du vil kunne trenge et større bilde om du vil dypere i religionen.

Her er min engelske Koran i pocketutgave. Den har jeg kjøpt på Ark og mener å huske at den kostet under 200 kroner. Det jeg derimot husker med sikkerhet er hvor mange tårer som rant ut av øynene mine da jeg leste den på bussen hjem fra handleturen. Da sa mitt hjerte pang! og kjærligheten til Allah swt og islam hadde fått sterkt feste i hjerterøttene mine, gjennom mange små drypp av opplevelsen av å ha vært på rett vei lenge.

Penguin Classics "The Koran" oversatt til engelsk av N. J. Dawood

En annen bok du absolutt må lese er "Islam i Norge" av Mohammed Bouras. Han er en kjær bror og en god venn, og denne boka var med på å gjøre avgjørelsen om konvertering mer sikker og trygg. Mohammed er nå dialogansvarlig i IRN og underviser nye muslimer på lørdager i Rabitamoskeen i Calmeyersgate 8 i Oslo. Du kan finne en gruppe for dette på facebook.

Mohammed Bouras "Islam i Norge" koster kr. 130,- 


Så har vi bøkene til Nora Sunniva Eggen (norsk konvertitt);


"Den utvalgte" av Nora S. Eggen koster kr. 190,-

"Islam" av Nora S. Eggen koster kr. 190,-

"Koranen - innføring i tekst og tolkningstradisjon" koster kr. 350,-

Her er en liste med andre bøker som er skrevet for barn, nybegynnere eller voksne som er lettleste og lærerike;

"Barnas bok om Islam" av Ahmed von Denffer, kr 70,-

"Velkommen til Koranen" kr. 120,-

Kr. 130,-

Kr. 120,-

Kr. 130,-

Kr. 380,-

Kr. 100,-

Kr. 130,-

Kr. 210,- (dansk)

Kr. 330,-

Kr. 250,-

Enkle brosjyrer og små hefter

Koranen på arabisk i utallige utgaver

Koranen i lydformat og filmer 

Bønneklær og hijaber



Gutta i biblioteket/bokhandelen i Rabita moskeen selger også parfymer, zamzamvann, bønnetepper, kompass, Koranvers brodert på bilder, luer, bønneklokker og mye mer. 
Åpningstiden er nå og da mellom Salat al-duhr og til Magrib, gå igjennom hovedinngangen, så til venstre inn mot bønneavdelingen og til høyre mens du fortsatt er i første etage.
Hvis du ikke bor i Oslo kan du sende meg en mail på valgerd2003@yahoo.no med hva du ønsker, så kan jeg sende varene i posten til deg. In sha Allah kheir.
















Ingen kommentarer: