fredag 27. mai 2011

Dette er en blogg


Med jevne mellomrom dukker det opp kommentatorer på bloggen som mener å påberope seg den fulle og hele sannheten om islam og hvordan man skal praktisere islam som muslim.

Er det noe folk kan, så er det å bråke og lage splid om og innenfor islam. Besøker du et islamsk nettforum eller sosialt nettverk er det en ting jeg kan garantere deg, det er mye emosjoner i lufta og konstant maktkamp. Dette er jeg utrolig lei av og har etter flere års deltagelse og forsøk på å være kjærringa mot strømmen, rett og slett gitt opp slike fora. Det er ikke min Guds veiledning eller mitt livs intensjon å krangle og skape uvennskap. Verken med muslimer eller ikke-muslimer. 

Som jeg har nevnt før, dette er en blogg. Det er mitt litt enevelde av makt hvor det er jeg som publiserer mine erfaringer, tanker og meninger om å være en norsk muslim. Ergo ikke et nettsamfunnsdemokrati hvor kommentatorer eller andre kan kreve teksten endret, tilpasset eller "korrigert" deres oppfatninger.

Kommentarfeltet er åpent og ønsker velkommen, men vær også forberedt på sterk moderering på tekst som er støtende, besserwissende eller håner andres meninger og standpunkt.

Got it?


1 kommentar:

Julia sa...

ja :)