lørdag 8. oktober 2011

Nettverksbygging

Etter å ha snakket løst om å starte en gruppe av moderate muslimer i flere år, føler jeg nå at tiden er inne. La oss møtes!

Tanken er å starte en gruppe som kan nettverksbygge, diskutere, utveksle idéer om moderat islam, styrke hverandre i troen som muslimer og være sosiale sammen. Jeg har de siste to, tre årene møtt mange flotte sekulære muslimer som først og fremst er individualister for det de arbeider med, men også er muslimer. Gjennom flere møter og samtaler har det kommet frem at det å hatt et samlingspunkt for muslimer som oss hadde vært godt og styrkende. Det som tilbys i dag er stort sett bare religiøse samlinger i moskeene som er bygd på konservativ sunnah (tradisjon) eller ingenting. Etter min mening er det på høy tid med en gruppe moderne muslimer som også kan ha et religiøst samlingspunkt i det sekulære samfunnet vi lever i.

Muslims for Progressive Values i USA er en stor inspirasjonskilde, og det ville glede mitt hjerte stort om vi fikk til noe lignende i Norge.

Er du interessert i å nettverksbygge kan du skrive til meg på norskmuslim@yahoo.com eller ringe meg på tlf. 988 17 430. Planen er å ha første møte i november/desember 2011.

Både kvinner og menn ønskes velkommen, og det eneste "kravet" til deltagelse er at du kan forholde deg til andres meningsforskjeller med normal folkeskikk, at du ser på deg selv som muslim eller ønsker å bli det, at du ser nytten av å utvikle moderat, liberal islam i Norge. Gruppa er først og fremst tenkt til egenutvikling og nettverksbygging, med mulighet for å arrangere kurs og seminarer hvis den vokser seg større. Vi vil møtes i Oslo, men bor du utenfor kan du også nettverke med oss i en lukket facebookgruppe.

Har du lyst til å være med?


1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg kunne tenke meg å være med.
Skal lese innlegene først, kommer tilbake til mer info senere.